Aandacht voor resistentie tegen antibiotica

Rezisto: een nieuwe unieke naam en visuele identiteit

Vraag

Zet Antibioticaresistentie Zorgnetwerk Noord-Brabant opnieuw op de kaart met een andere naam, logo en huisstijl. Maak vervolgens de vertaling naar een nieuwe website én bedenk een manier om de nieuwe naam wereldkundig te maken. De communicatie richt zich primair op zorgprofessionals en bestuurders van zorginstellingen in heel Brabant. Het netwerk wil voor deze doelgroepen de toonaangevende kennispartner zijn in antibioticaresistentie en infectiepreventie.

Ons antwoord

Voor de naamcreatie zochten we voorstellen die direct een link leggen met woorden die de dienstverlening typeren: antibiotica, resistentie, infectiepreventie en zorgnetwerk. Om herkenbaarheid te behouden, ontwikkelden we een logo met de kleurstelling van het overkoepelend platform, Regionale Zorgnetwerken Antibioticaresistentie. Aangezien Rezisto zich richt op specifieke zorgprofessionals stelden we voor een website te ontwikkelen en bouwen waarin de acht specifieke doelgroepen snel de voor hen relevante content kunnen terugvinden. De nieuwe naam lanceerden we met een beknopte 2D-animatie die de transitie van oud naar nieuw liet zien.

Resultaat

  • Een unieke naam: Rezisto. De naam is esperanto voor weerstand en resistentie. Het gebruik van de Z geeft de naam een eigen en bijzonder karakter waarmee het beklijft en in zowel de profilering en in de communicatie- of huisstijluitingen direct herkenbaar is.
  • Het beeldmerk toont Noord-Brabant als het centrum waarin activiteiten worden ontwikkeld in de vorm van een capsule. Diezelfde capsule komt ook terug in het woordmerk.
  • Voor de introductie van de nieuwe naam (en om de dienstverlening nog een keer onder de aandacht te brengen) werd een 2D-animatie als trailer per e-mail naar alle relaties verzonden.
  • Op de website kan snel informatie worden ontsloten die voor de specifieke doelgroepen relevant is. Kleurrijke beelden van petrischaaltjes die in de microbiologie worden gebruikt om bacteriën te kweken zetten de nieuwe visuele identiteit kracht bij.

#branding  #huisstijl  #website  #merkidentiteit  #naamcreatie

Toe aan een portie contentinspiratie?