Video’s en social content voor Siemens Mobility
Vraag
Siemens Mobility levert technologie die bijdraagt aan veiliger, efficiënter en duurzamer vervoer met treinen, trams en metro’s. De eerste vraag aan Fortelle: ontwikkel een script en een verhaallijn voor een pakkende, bondige video (en snippets voor social media) om duurzaam en comfortabel spoorvervoer, ons bedrijf en vooral de medewerkers áchter ons bedrijf te laten zien. Digitalisering en slimme oplossingen voor mobiliteit zijn immers het werk van mensen. De vraag daarna: verzorg de volledige productie van de video.
Ons antwoord
In het concept leggen we de verbinding tussen testimonials van uiteenlopende medewerkers met beelden van aansprekende projecten die snel en duidelijk laten zien waar Siemens Mobility toe in staat is. We vertellen het verhaal met het positioning statement als vertrekpunt en ‘gebruiken’ daarbij bestaande opnamen uit de vele bronnen die we tegen het licht van de strategische pijlers houden. Mooi afgewisseld met persoonlijke verhalen van medewerkers. Van daaruit maken we inhoudelijk een vertaalslag naar een video die voor externe doeleinden kan worden ingezet en opdrachtgevers kort en bondig over verschillende aspecten van de dienstverlening laten vertellen.
Resultaat
Twee video’s en social media snippets die nationaal en internationaal ingezet kunnen worden en laten zien dat Siemens Mobility opereert in een boeiende wereld waar medewerkers het verschil (kunnen) maken. Een wereld die laat zien dat medewerkers met passie werken aan oplossingen voor enkele van de grootste uitdagingen van onze tijd en innovatie betekenis geven: ‘Technology with a purpose’.
#script #videoproductie #editing #socialmedia #internalbranding #positionering