Content uitbesteden, ook wel bekend als outsourcing, omvat verschillende vormen van media, waaronder tekst, video, audio en een combinatie daarvan. Hierbij kun je denken aan (digitale) nieuwsbrieven, (online) magazines, blogs en social media-posts. Uit een onderzoek uitgevoerd door Fortelle blijkt dat bijna de helft van de organisaties content uitbesteedt. Waarom? Respondenten geven vier duidelijke redenen.
- Bespaar kostbare tijd
Als organisatie is het cruciaal om online en offline zichtbaar te zijn. Maar soms loop je vast bij het creëren van content, ontbreekt het aan tijd, of ontbreekt de inspiratie voor het juiste idee of concept. Contentcreatie uitbesteden is de oplossing.
- Verrijk je creatieve proces
Zit je vast en worstel je met het vinden van het juiste idee? Externe contentspecialisten brengen verfrissende invalshoeken die je wellicht nog niet hebt overwogen. Door met specialisten samen te werken, kom je tot nieuwe ideeën en inzichten, en kun je voortdurend nieuwe content delen met je doelgroep.
- Verbeter je competenties
De wereld van content en communicatie-uitingen, zowel online als offline, is divers en vraagt om uiteenlopende vaardigheden. Content uitbesteden is een slimme keuze als je specifieke competenties mist. Dit is vooral het geval bij taken zoals illustreren, animeren, video-editing, magazinevormgeving of het creëren van een informatieve en gebruiksvriendelijke website.
- Tref de juiste snaar bij je doelgroep
Het vertalen van een boodschap naar aansprekende content met de juiste tone of voice is van essentieel belang om je doelgroep te bereiken. Hoe bereik je dit? Onze contentspecialisten zijn door hun ervaring met diverse opdrachtgevers zeer bedreven in het raken van de juiste snaar. Ze kunnen van buitenaf naar de formulering en presentatie van je boodschap kijken, met een frisse en objectieve blik.
Benieuwd hoe Fortelle je kan helpen bij het uitbesteden van content? Neem vandaag nog contact met ons op!