Gezondheid is ons dierbaar

Intern communicatieprogramma MSD Animal Health

Vraag

Kunnen jullie een plan de campagne ontwikkelen om de missie, visie en strategie van MSD Animal Health eenvoudig duidelijk te maken voor onze medewerkers? En waarin hun rol binnen het bedrijf en de betekenis van onze producten centraal staan? Het plan en de uitwerking moeten zich toespitsen op de brede, maatschappelijke betekenis van vaccins en geneesmiddelen voor dieren.

Ons antwoord

Een multimediaal communicatieprogramma dat we de titel ‘Gezondheid is ons dierbaar’ meegaven en dat medewerkers on- en offline én persoonlijk informeert. Met print (nieuwsbrieven op huisadres), banieren op werklocaties, mini-animaties (voor e-mailnieuwsbrieven en narrowcasting) en met persoonlijke communicatie door tweewekelijks tijdens werkoverleg met elkaar in gesprek te gaan over uiteenlopende thema’s binnen het programma.

Resultaat

Medewerkers krijgen meer en beter inzicht in de werkzaamheden van collega’s én ze begrijpen hun rol en betekenis voor de organisatie en de gezondheid van dieren in het algemeen. Het project startte als een communicatiecampagne, maar is zo’n succes dat het inmiddels een langlopend communicatieprogramma is geworden. Met als vervolg onder meer video’s waarin collega’s aandacht blijven vragen voor de betekenis van hun werk en dat van collega’s.

#branding  #nieuwsbrief  #strategie  #narrowcasting  #animaties

Toe aan een portie contentinspiratie?